Hopp til innhold

BORI generalforsamling 2020 – stemmerett og forslagsrett

Generalforsamlingen er BORIs øverste myndighet. Som medlem i BORI eier du en andel i boligbyggelaget og kan bruke din stemme til å påvirke utviklingen. Generalforsamlingen finner sted 15. juni,  på Thon hotell Arena i Lillestrøm.

Hvordan gjør du det?

Dersom du brenner for en sak som må behandles i generalforsamling, så må denne stå oppført i innkallingen til generalforsamlingen. Du må derfor sende saken til styret i BORI BBL innen vedtektsfestet frist dvs. innen 1. april 2020.

Stemmerett – du som bor i tilknyttet borettslag eller tilknyttet sameie

Andelseierne i tilknyttede borettslag og seksjonseiere i tilknyttede sameier velger på generalforsamlingen/årsmøtet i boligselskapet en delegert med varamedlem med tillegg av en delegert med varamedlem for hvert fylte 50-tall andelseiere, ref BORIs vedtekter § 5-4,2.

Stemmerett – du som ikke bor i tilknyttet borettslag eller tilknyttet sameie

I forkant av BORIs generalforsamling innstiller valgkomiteen på delegater blant BORIs medlemmer som ikke er tilknyttet borettslag eller tilknyttet sameie- en for hvert 50 medlem. Valg av delegater finner sted 16. april kl 1800 i BORIs lokale i Bjørnsons gate 35, Lillestrøm. Alle interesserte BORI medlemmer er velkommen.

Vikenpakka – støtte til ladeløsning for elbil

Viken fylkeskommune presenterte 23.mars 2020 Viken…

Åpningstider i påsken

Mandag og tirsdag holder vi åpent 08.00-16.00, ons…

Fabeltunet på Frogner, trinn 2 – bruk forkjøpsretten din!

Første salgstrinn på Fabeltunet ble svært godt mot…

Elgtråkket bytter navn til BARK

Elgtråkket er en av våre tomter som er under utvik…